موسیقی پارس: علی قمصری هشتاد و نهمین پروژه تار ایرانی را با عنوان «راز رسوایی» منتشر کرد. این هنرمند چیره دست، جدیدترین پروژه تار ایرانی را در روستای آدران، قلعه قاجاری ضبط کرده و در اختیار مخاطبان خود قرار داده است.

قمصری درباره قطعه راز رسوایی بیان کرده است: «هر بار، جنونی دلنشین، مرا به استفاده از تمام پیکره تار وامی‌دارد و سازم نیز از تن و بدنش، چیزی جدید به دستانم هدیه می‌دهد. انگار سخن، بین من و او پایانی ندارد. با هر قطعه، انگار پیش هم رسوا می‌شویم. بر ملا می‌شویم. بازیگوشی می‌کنیم و درهم تنیده می‌شویم. من تارم را همین قدر، همراه، دوست دارم و او هم با بد و خوب من کنار آمده. وقتی دو موجود در عمق وجودشان می‌دانند که متعلق به همدیگر هستند، روحشان را در اختیار هم می‌گذارند. در زمان ناصرالدین شاه، میرزا آقاخان نوری، در نزدیکی تهران امروز، شهری با قلعه و دیوارهای بلند بنا می‌کند که با غفلت میراث فرهنگی، در حال از بین رفتن است. این مجموعه زیبا با عنوان قلعه قاجاری در دشت شهریار واقع شده است.»

پروژه تار ایرانی با ایده ای نو و ارزشمند از سوی علی قمصری در حال اجرا می باشد که محوریت آن تار نوازی است.

این نوازنده با سابقه ایرانی برای ضبط و تولید آثار خود به نقاط مختلفی از ایران سفر کرده است که از جمله آن شهرها می توان قزوین، کرج، شیراز، تبریز، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خرم‌آباد، بروجرد، سنندج، صحنه، کنگاور، قوچان و گرگان اشاره داشت.

 

نویسنده : مجید مدنی

دیدگاهتان را بنویسید