موسیقی پارس: «راز – آواز» با صدای علیرضا قربانی و آهنگسازی حسام ناصری در قالب یک  آلبومEP منتشر شد.

این آلبوم EP همزمان با پانزدهم بهمن، سالروز تولد علیرضا قربانی و در قالب سه آهنگ به‌صورت رایگان در اختیار دوستداران این خواننده سرشناس موسیقی ایرانی قرارگرفته است.

«راز – آواز» در حقیقت پروژه جدید علیرضا قربانی و حسام ناصری است که اکنون بخشی از آن در قالب یک EP آلبوم منتشر می‌شود.

پروژه‌ای که تولید آن از مدتی قبل آغازشده است و در راستای روند تجربه‌گرایی ناصری و قربانی اکنون قسمت‌هایی از آن به مرحله انتشار رسیده است. هنوز جزئیات دقیقی از این پروژه منتشرنشده است اما به نظر می‌رسد که «راز – آواز» یکی از پروژه‌های مهم علیرضا قربانی و حسام ناصری در سال آینده همراه با پروژ‌ه‌های دیگر آن‌ها باشد.

حسام ناصری در تشریح جزئیات پروژه «راز – آواز» همزمان با انتشار اولین قطعات آن در سالروز تولد علیرضا قربانی اعلام کرد:«این پروژه تقریباً از یک سال و نیم پیش آغاز شد. ایده اصلی هم تلفیق آواز اصیل ایرانی در دستگاه‌های مختلف با همراهی موسیقی کاملاً غربی و بدون حضور سازهای ایرانی و با شکل و شمایل نو بود. نیم‌نگاهی هم به موسیقی کلاسیک و امبینت داشتیم. دلیل اینکه این آلبوم، شامل سه آهنگ است این بود که یک پروژه سنگین داشتیم و در بخش‌های مختلف آن وسواس زیادی به خرج دادیم. از سوی دیگر این آلبوم یک ایده تجربه‌گرایانه بود و قرار است که در آینده کارهایی ازاین‌دست هم داشته باشیم. «راز – آواز» فقط همین آلبوم نیست و در حقیقت یک پروژه است. بخش آواز ایرانی هم بر اساس آواز ردیفی و دستگاهی و بر اساس آواز موسیقی سنتی ایرانی است و بخش همراهی‌کننده هیچ ارتباطی با موسیقی ایرانی ندارد و فقط سعی شده است که همخوانی و تناسب بین آن‌ها برقرار شود تا به نتیجه جدیدی برسد.»

حسام ناصری در پایان اعلام کرد:«با این روش می‌توان آواز ردیفی – دستگاهی ایرانی را با چنین تنظیمی با هر نوع ارکستر غربی چه کلاسیک و چه ارکستر مجلسی اجرا کرد. این نکته بسیار مهم است و چشم‌انداز ما این است که بتوانیم آواز ایرانی با ارکسترهای بزرگ قابلیت اجرا پیدا کند.»

پروژه قبلی علیرضا قربانی و حسام ناصری، «با من بخوان» نام داشت که در اسفند 97 با انتشار آهنگ «نیست شو» از آن رونمایی شد و در سال 98 کنسرت‌هایش برگزار شد. اجراهایی که با استقبال چشمگیر مخاطبان همراه شد و آلبوم با من بخوان هم در سال 99 در اختیار مخاطبان موسیقی قرار گرفت.

عوامل حاضر در Ep آلبوم «راز – آواز» هم به شرح زیر است:

خواننده: علیرضا قربانی

آهنگساز: حسام ناصری

ارکستراتور: ارشیا صمصامی نیا

ناظر ضبط: سامان صمیمی

میکس و مستر: آرش پاکزاد

نوازندگان:

ویلن: پدرام فریوسفی، سامان صمیمی، نیلوفر محبی، امین عطایی، نگار فرجی

ویولا: پدرام فریوسفی، میثم مروستی، امین عطایی

ویلنسل: مهرداد عالمی ، آتنا اشتیاقی

گیتار الکتریک: عظیم روحانی

پیانو و اصوات الکترونیک: حسام ناصری

ضبط: استودیو شهر صدای پارسیان (آرش پاکزاد، رضا اسد پور)

استودیو صبا (کاوه عابدین)

 

دیدگاهتان را بنویسید