موسیقی پارس: مصطفی راغب در نخستین کنسرت رسمی‌اش، آهنگ‌های «موی سپید» و «مرغ سحر» را برای ادای احترام به گلپا و شجریان اجرا کرد.

نخستین کنسرت رسمی مصطفی راغب، چهارشنبه 4 خرداد 1401 در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران و طی دو سانس و در میان استقبال علاقه‌مندان به موسیقی برگزار شد.
راغب در نخستین اجرای رسمی‌اش، از ارکستری رونمایی کرد که نسبت به دیگر ارکسترهای خوانندگان پاپ، ترکیب متفاوتی داشت. پیانو، گیتار، کوارتت زهی، گیتار الکتریک، گیتار نایلون، دیوان، تار، تنبک، پرکاشن، چلو و درامز و در نهایت صدایی که ارکستر راغب تولید می‌کرد، از تولد ارکستری نو در موسیقی پاپ خبر داد.
راغب در نخستین کنسرتش بیست قطعه برای مخاطبانش خواند.
او اجرا را با آواز شروع کرد و هر گاه که فرصتی دست داد، باز هم برای مخاطبانش آواز خواند. شروع سه قطعه‌ی «ای یار»، «دیوانگی» و «شالت» با آوازهای راغب همراه بود. آوازهایی که تسلط این خواننده، وسعت صدا و توانِ اجرای زنده او را به وضوح اثبات می‌کرد.
یکی از اتفاق‌های جالب کنسرت مصطفی راغب، ادای احترام او به گلپا(علی‌اکبر گلپایگانی) بود. گلپا یکی از مهمترین خوانندگان موسیقی ایرانی است که نوآوری‌های او در آواز ایرانی زبان‌زد است.
راغب پس از ادای احترام به گلپا، آهنگ «موی سپید» از آثار مشهور این خواننده را اجرا کرد.


کنسرت راغب در روزهایی برگزار شد که مصادف با حادثه تلخ فروریختنِ برج «متروپل» در آبادان بود. به همین دلیل یکی از اتفاق‌های ویژه این کنسرت، اجرای آهنگ «موجو قلبی» بود. این آهنگ از آثار مشهور نجوا فاروق خواننده مطرح موسیقی عرب است. راغب این آهنگ را به مردم داغدیده آبادان تقدیم کرد.
یکی از اتفاق‌های ماندگار در کنسرت راغب، خواندن قطعه‌ی معروف «مرغ سحر» به عنوان پایان بندی کنسرت بود. «مرغ سحر» از آثار مرتضی نی‌داوود با شعری از محمدتقی بهار است. این تصنیف در سال‌های اخیر با صدای زنده‌یاد محمدرضا شجریان در سطح وسیعی از جامعه شنیده شده است.
کنسرت مصطفی راغب به گواه اهل فن، اتفاقی ویژه در موسیقی پاپ ایران است. او خواننده‌ای نوظهور است که در کارش بیش از هر چیز کیفیت و احساس حرف اول را می‌زند.
شاید بهترین راه برای درک بیشتر از کیفیتِ اجرای زنده این خواننده، باید کنسرت او را به صورت حضوری و در سالن کنسرت دید.
منصور ضابطیان، محمرضا چراغعلی، عبدالجبار کاکایی و… مهمترین مهمانان کنسرت راغب بودند.
مصطفی راغب چندی پیش نخستین آلبوم رسمی‌اش یعنی «حال نامعلوم» را در تالار وحدت رونمایی کرد.
در نخستین کنسرت رسمی راغب، نوید اسکندر نوازنده پیانو و رهبر ارکستر بود. مسعود مبینی گیتار بیس، حسام علوی گیتار الکتریک، شروین شهبازی گیتار نایلون، احسان توکل تار و دیوان، ارسلان مشروطه تمبک و ضرب، امین قاسمی پرکاشن، مهرداد صدقی ویلن، امیر سام آقایی ویلن، آرش ناصر المعمار نوازنده ویلن و سرپرست ارکستر زهی، کوروش کشاورز ساز چلو و آشور مرادیان دارمز نوازندگانِ این کنسرت بودند.
راغب در کنسرتش آهنگ‌های «بی هوا»، «دل دیوونه»، «شالت»، «قطار»، «خوش به حالم»، «همینه عشق»، «دیوانگی»، «تورا که دیدم»، «ای یار»، «دل دیوونه»، «جذاب»، «گره گشا»، «رویا»، «سکوت عاشقانه»، «موجو قلبی»، «نرو» و «هوای عشق» را خواند.

دیدگاهتان را بنویسید