موسیقی پارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فردوس گفت: اعضای بدن “ذوالفقار بیتانه” استاد عرصه موسیقی مقامی و آئینی کشور پس از تایید مرگ مغزی به پنج بیمار پیوند شد.

مهدی آریافر روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استاد ذوالفقار بیتانه از هنرمندان موسیقی شهرستان فردوس و یکی از میراث‌داران موسیقی خراسان و سازنده سازهای سنتی این منطقه است که بر اثر تصادف از چند روز پیش در بخش آی سی یو بیمارستان شهید چمران فردوس بستری بود.

وی با اشاره به رضایت خانواده مرحوم بیتانه به اهدای اعضای بدن وی، ادامه داد: زنده یاد، یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ از بیمارستان شهید چمران فردوس به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان پیوند اعضا منتصریه مشهد منتقل شد و تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فردوس اضافه کرد: امروز ۲ کلیه، ۲ قرنیه و پوست او به پنج بیمار اهدا شد.

استاد ذوالفقار بیتانه چند روز پیش در یک حادثه رانندگی از ناحیه سر مصدوم شد که پس از عمل جراحی در حالت کما قرار گرفت و در بخش آی سی یو بیمارستان شهید چمران فردوس بستری بود.

وی از سوی کمیته ثبت ملی میراث فرهنگی ناملموس در فهرست هنرمندان حامل میراث فرهنگی در فهرست گنجینه‌های زنده بشری قرار گرفت و یکی از میراث‌داران موسیقی خراسان و سازنده سازهای سنتی این منطقه است.

ذوالفقار بیتانه سال ۱۳۴۰ در فردوس دیده به جهان گشود و از هفت سالگی نوازندگی را نزد پدر آموخت و از ۱۰ سالگی کار ساخت دو تار را فرا گرفت.

او شوریدگی و نوازندگی را سینه به سینه به ارث برد و در زمره استادان به نام موسیقی خراسان جنوبی است که نامش در صفحه ۲۷۸ اطلس فرهنگی-هنری خراسان ذکر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید