موسیقی پارس: به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی صندوق اعتباری هنر، سید مجید پوراحمدی دراین مراسم، با تشریح مختصری از فعالیت ها و عملکرد صندوق اعتباری هنر، حمایت و تکریم از هنرمندان پیشکسوت عرصه های مختلف هنری که چندین دهه فعالیت ثمربخش خود زمینه بالندگی فرهنگ و هنر کشور را فراهم کرده اند را از وظایف ذاتی و رسالت خطیر این صندوق برشمرد.
وی تاکید کرد: مصمم هستیم تا حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر همواره سرلوحه امور قرار گرفته و براساس برنامه ای نظام مند و مستمر ضمن زمینه سازی برای توانمند شدن هنرمندان، روز به روز شاهد ارائه خدمات بهینه به این قشر فرهیخته باشیم.
مشاور وزیر فرهنگ با اشاره به خدمات نوین صندوق به نامداران فرهنگ و هنر گفت: سال گذشته واحد نامداران در صندوق اعتباری هنر راه اندازی شد تا به طور ویژه خدمات خود را به این گروه از هنرمندان کشور ارائه دهد. براین اساس خدمات ویژه ای مانند بیمه تکمیلی رایگان، سفرهای فرهنگی و هنری در قالب سفر هفت بحر هنر، پیگیری ویژه امور درمانی و دیدار مستمر و برگزاری جلسات با این عزیزان اجرایی شد.
پور احمدی در ادامه به پیگیری و رایزنی های انجام گرفته با سازمان منطقه آزاد کیش برای فراهم شدن امکان دریافت “کارت کیشوندی” اشاره کرد و گفت: براساس تفاهم بعمل آمده مقررشده است تا برای هنرمندان دارای درجه یک هنری این کارت صادر شود تا این قشرفرهیخته بتوانند با در دست داشتن کارت کیشوندی، از مزایا و امکانات این جزیره تفریحی برخوردار شوند.
در ادامه این مراسم هنرمندان حاضر، محمد میر زمانی آهنگساز و موسیقیدان، حسینعلی پرستار هنرمند و کارشناس تئاتر، صیاد صبور پیشکسوت عکاسی خبری، امیر همتی سازنده ساز و عباس بابوهی پیشکسوت و فعال عرصه سینما نیز با قدردانی از تلاش ها و فعالیت های انجام گرفته از سوی صندوق اعتباری هنر به ویژه دریافت ” کارت کیشوندی”، هریک بصورت جداگانه دقایقی به بیان نقطه نظرات و ارائه پیشنهادات پرداختند.
در ادامه نیز با حضور سید مجید پوراحمدی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیکنام حسینی پور مشاور مدیر عامل صندوق اعتباری هنر، “کارت کیشوندی” هنرمندان دارای درجه یک هنری حاضر، اعطا شد.
“کارت کیشوندی” در یک نگاه
کارت کیشوندی جزیره کیش همانند کارت شناسایی بوده و ویژه افرادی می باشد که در این جزیره اشتغال و یا اقامت دارند. این کارت ها دارای انواع مختلفی بوده که با توجه به نوع اقامت و فعالیت متقاضی متفاوت است.
مزایای مختلف برخورداری از کارت کیشوندی، آن را به یکی از ملزومات زندگی در کیش تبدیل کرده است. با داشتن این کارت می‌توانید از تخفیفات ویژه مراکز تفریحی، تحصیلی و رستوران‌ها در کیش بهره‌مند شوید.
ساکنان کیش با این کارت اجازه ورود به و خروج از جزیره را برای خودروی پلاک کیش خود و وسایل منزل خود خواهند داشت. همچنین استفاده از تخفیف‌های موجود در مراکز ورزشی و مزیت دیگر کارت کیشوندی است. در نهایت این کارت مانند کارت ملی، به عنوان یک اوراق هویتی در سازمان‌های مختلف شهر کیش پذیرفته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید