موسیقی پارس: اجرای سمفونی «چنين گفت زرتشت» به آهنگسازى و رهبرى على رهبرى و خوانندگى رضا فكرى و با حضور سفرای ایران و کرواسی و همزمان با سی‌امین سالگرد روابط دیپلماتیک ایران و کرواسی در شهر زاگرب برگزار شد.

اجرای سمفونی «چنين گفت زرتشت» به آهنگسازى و رهبرى على رهبرى و خوانندگى رضا فكرى و با حضور سفرای ایران و کرواسی و همزمان با سی‌امین سالگرد روابط دیپلماتیک ایران و کرواسی در شهر زاگرب برگزار شد.

كنسرت «چنين گفت زرتشت» از آثار على رهبرى جمعه سيزدهم اسفندماه به رهبرى اين موسیقیدان ایرانی تبار و رهبر شناخته شده جهانی و خوانندگى رضا فكرى همراه با اركستر و كر فيلارمونيک زاگرب در سالن ليسينسكى شهر زاگرب به مناسبت صد و پنجاهمين سالگرد تاسيس اركستر فيلارمونيک زاگرب و هم زمان با سی‌اُمين سالگرد روابط ديپلماتيک ايران و كرواسى به روى صحنه رفت.
سالن ليسينسكى شهر زاگرب كه بزرگ ترين سالن موسيقى كرواسی است در حالى ميزبان اين كنسرت با شكوه بود كه با استقبال بسيار زياد مردم كرواسى تمام ١٨٠٠ صندلى آن پر شد و علاوه بر آن بسيارى از مقامات سياسى و هنرى كرواسى و ايران و سفراى كشورهاى مختلف از جمله سُفراى دو كشور ايران و كرواسى مهمانان اين برنامه بودند.

اركستر فيلارمونيک زاگرب يكى از مشهورترين فيلارمونيک‌هاى اروپا است كه استاد رهبرى سال‌ها مديريت هنرى اين اركستر را برعهده داشته است.

قطعه «چنين گفت زرتشت» به تازگی براى كمپانى بزرگ ناكسوس آلمان ضبط شده و به زودى در سراسر جهان منتشر خواهد شد.

اين كنسرت علاوه بر مردم زاگرب بسيار مورد توجه رسانه‌ها و راديو تلويزيون كشور كرواسى هم قرار گرفت و نشريات مهم، سايت‌هاى خبرى و مهم‌ترين برنامه زنده تلويزيونى كرواسى و ديگر رسانه‌ها به آن پرداختند به طورى كه مقرر گرديد اين قطعه در فستيوال‌هاى مختلف كرواسى و اروپا نيز اجرا شود.

خوانندگى اين كنسرت به عهده رضا فكرى بود كه همكارى‌هاى بسياری از جمله اپراى «غمنامه ايرانيان»،اپراى «حضرت ابراهيم»، «ديوان شرق و غرب گوته» و قطعه «مرشد» را با على رهبرى در كارنامه خود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید