موسیقی پارس: به گزارش موسیقی پارس و به نقل از ایرنا احمد علی شرفی پیشکسوت موسیقی جنوب ایران و مهمترین نوازنده سازهایی همچون نی انبان و نی جفتی به دلیل عارضه قلبی در ۸۰ سالگی درگذشت.

زنده‌یاد شرفی متولد بوشهر، از جمله چهره‌های سرشناس و پرآوازه موسیقی جنوب ایران بود که در بسیاری از جشنواره‌های ملی و بین‌المللی حضور داشت و بارها مورد تقدیر قرار گرفت.

این هنرمند فقید یکی از اسطوره‌های موسیقی بوشهر و در نوازندگی سازهای نی انبان و نی جفتی یکی از مهمترین راویان موسیقی مقامی بوشهر بود.

همچنین از شرفی به عنوان یکی از مهمترین راویان قدیمی موسیقی بوشهر یاد می‌کنند و بسیاری از پژوهشگران نامدار موسیقی کشورمان از جمله محمدتقی مسعودیه و محمدرضا درویشی از آثار این هنرمند به عنوان منابع پژوهشی بهره بردند.

طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است پیکر این چهره برجسته موسیقی نواحی روز سه‌شنبه- دوم آبان ماه در بوشهر تشییع و به خاک سپرده شود.

محسن شریفیان خواننده، آهنگساز، نویسنده، پژوهشگر و نوازنده نی انبان و نی جفتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با انتشار فیلمی از دمام زنی خود با گروه قبیله کولی‌های بندر و همراهی استاد شرفی در مراسم عزاداری از درگذشت استاد شرفی خبر داد و نوشت: «استاد احمد علی شرفی امروز دار فانی را وداع گفت و من به شخصه در ساز نی انبان و نی جفتی هر چند غیر مستقیم ولی بسیار آموختم! تسلیت به این طایفه دوست داشتنی.

دیدگاهتان را بنویسید