موسیقی پارس: به گزارش موسیقی پارس، همایون شجریان خواننده سنتی کشورمان پس از اجرا پروژه موسیقایی به رنگ صدا، تصمیم دارد تور کنسرت کانادا را در شهریور امسال برگزار نماید.

همایون شجریان که در هفته‌ های گذشته مجموعه کنسرت به رنگ صدا را در تالار وزارت کشور برگزار کرد، برای ماه پایانی شهریور قرار است تور کنسرت کانادا را در چهار شهر این کشور برگزار کند. این تور در چهار شهر تورنتو، مونترال، ونکوور و کالگاری برگزار خواهد شد.

گفته شده در این کنسرت‌ ها آرش گوران رهبر ارکستر مجموعه کنسرت به رنگ صدا، در این سفر شجریان را همراهی خواهد کرد و البته قالب ارکستر سیاوش هم در این کنسرت هستند. در تیرماه امسال بود که گروه موسیقی سیاوش پس از تور اروپایی فرانسه، هلند، بلژیک و امارات در تالار بزرگ وزارت کشور کنسرتی داشت.

در کنسرت مورد اشاره قطعاتی چون «سرو چمان» به آهنگسازی مرحوم محمدرضا شجریان، «دیار عاشقی هایم» به آهنگسازی غلامرضا صادقی، «دلستان» به آهنگسازی همایون شجریان، «هوای زمزمه‌ هایت» به آهنگسازی غلامرضا صادقی، «اشک مهتاب» به آهنگسازی حسن یوسف زمانی، «یک نفس آرزوی تو» به آهنگسازی سعید فرج پوری، «آسمان ابری» به آهنگسازی غلامرضا صادقی، «زلف برباد مده» با آهنگسازی سعید فرج پوری و «بگذار سر به سینه من» با طراحی آواز همایون شجریان به اجرا درآمد.

ناگفته نماند که گروه نوازندگان این کنسرت کسانی بودند چون «مهیار طریحی» نوازنده سنتور، «آزاد میرزا پور» نوازنده تار و سه تار، «مهرزاد اعظمی کیا» نوازنده کمانچه، «حسین رضایی» نوازنده دف- طبل باس، «آئین مشکاتیان» نوازنده تمبک و نوازندگان سازهای ایرانی این ارکستر افرادی چون «مازیار ظهیرالدینی» نوازنده ویولن آلتو، «پدرام فریوسفی» نوازنده ویولن، «میثم مروستی» نوازنده ویولن، «نیلوفر محبی» نوازنده ویولن، «آرمین قضاتی» نوازنده ویولن، «علیرضا چهره قانی» نوازنده ویولن، «بهار فلسفی» نوازنده ویولن، «فرشاد شیرانی» نوازنده ویولن، «دانیال جورابچی» نوازنده ویولنسل، «یاسمن کوزه گر» نوازنده ویولنسل، «مهدی عبدی» نوازنده ویولنسل، «پیمان ابوالحسنی» نوازنده ویولن آلتو، «پرهام میلانی» نوازنده ویولن آلتو، «هادی اسماعیلی» نوازنده کنترباس و «امین دارایی» نوازنده پیانو، همایون شجریان را در این کنسرت ها همراهی نمودند.

باید بیان داشت که گروه سیاوش به رهبری همایون شجریان به عنوان مجموعه شناخته شده در موسیقی ایران طی سالیان گذشته است. این گروه از دهه 90 فعالیت خود را آغاز کرده و توانسته با استقبال قابل توجهی رو به رو شود. از جمله فعالیت‌ های این گروه باید به مجموعه کنسرت آیینه ها به آهنگسازی کیخسرو و سهراب پورناظری و پروژه به رنگ صدا اشاره کرد.

همایون شجریان پس از اینکه سال 91 این گروه را تشکیل داد اظهار داشت: همیشه میخواستم همچون گروه آوا که پدرم آن را تاسیس کرد، گروهی داشته باشم.

نویسنده : مجید مدنی

دیدگاهتان را بنویسید